FANDOM

Kwiat mortaeusu
Kwiat mortaeusu
Oryginalna nazwa: Mortaeus flower [1]
Typ: Kwiat
Pochodzenie: Jaskinie Baloru
Wystąpił w: Zatruty kielich
Tu jest napisane, że kto został otruty przez mortaeusa, może być uratowany tylko przez eliksir zrobiony z liści tego samego kwiatu.
Gajusz

Kwiat mortaeusu to roślina, która rośnie pod ziemią na korzeniach drzewa mortaeusu w lasach Baloru. Płatki kwiatu są trujące, zdolne do zabicia człowieka w cztery lub pięć dni, chyba że zostaną wzmocnione za pomocą magicznych zaklęć, w którym to przypadku płatki mogą zabić w ciągu zaledwie dwóch dni. Wysypka pojawi się na nadgarstku zainfekowanych dwa dni przed śmiercią. Ofiara zapada w śpiączkę krótko po wypiciu. Antidotum na truciznę można sporządzić z liści tego samego kwiatu.

Płatek mortaeusu został użyty przez najwyższą kapłankę Nimueh, która próbowała zabić z jego pomocą Merlina dodając go do zatrutej czary. Czar, jaki rzuciła na ten płatek to: ("Wē Gār-Dena w gear-dagum, þeod-cyninga, þrym gefrunon, hu ða æþelingas ellen fremedon. Syðđan ærest wearð feasceaft funden. Ofer hronrade hyran scolde Merlin").
Kwiat mortaeusu2

Ilustracja w książce Gajusza.

Oglądała później Merlina w swojej magicznej krynicy. Gajusz określił charakter zatrucia, a Artur odważył się ruszyć do Baloru i zszedł do jaskiń pod lasem, by znaleźć kwiat i zdobyć jego liście. Chociaż Artur został aresztowany po powrocie do Camelotu za nieposłuszeństwo wobec ojca, który zabronił mu ruszać do Baloru, to Ginewrze udało się wślizgnąć do lochów, odzyskać kwiat i dostarczyć go Gajuszowi na czas, by przygotował antidotum i uratował życie Merlinowi (Zatruty kielich).