FANDOM

Kusza1
Kusza
Oryginalna nazwa: Crossbow [1]
Typ: Broń pociskowa
Pochodzenie: ---
Wystąpił w: Chwila prawdy
Labirynt Gedref
Dawna i przyszła królowa
Ostatni Władca Smoków
Łzy Uthera Pendragona (część druga)
Przybycie Artura: część druga
Aithusa
Sługa dwóch panów
Zwiastun nowych czasów
Serce łowcy
Miecz w kamieniu: część pierwsza
Inne zmartwienia
Pusta królowa

Kusza to broń pociskowa, która jest powszechnie używana przez wojowników z powodu swojej mocy i celności.

Historia Edytuj

W odcinku Chwila prawdy podczas bitwy o Ealdor rozbójnicy wykorzystywali kusze.

W odcinku Labirynt Gedref Merlin i Artur byli na polowaniu. Wtedy książę zastrzelił z kuszy jednorożca, co poskutkowało straszliwą klątwą, która spadła na Camelot.

W odcinku Dawna i przyszła królowa zabójca Myror chciał zabić Artura z kuszy, ale nie udało mu się to, ponieważ nie znajdował się tam, gdzie mu powiedział informator.

W odcinku Ostatni Władca Smoków rycerze Camelotu strzelali do smokaz kusz, ale to okazało się nieskuteczne, bo stworzenie bez problemu unikało bełtów.

W odcinku Łzy Uthera Pendragona (część druga) rycerze Camelotu podczas wielkiej bitwy o Camelot także używali kuszy przeciwko żołnierzom królestwa Ascetir.

Kusza2

Armia nieśmiertelnych strzela do mieszkańców Camelotu.

W odcinku Przybycie Artura: część druga armia nieśmiertelnych strzeliła do mieszkańców Camelotu, ponieważ rycerze Camelotu nie chcieli się ugiąć przed Morganą.

W odcinku Aithusa Juliusz Borden użył kuszy przeciwko rycerzom okrągłego stołu i trafił Percivala w nogę. Następnie za pomocą czarów zniszczył kuszę.

W odcinku Sługa dwóch panów Merlin zaczarowany przez Morganę poprosił sir Leona o kuszę, bo chciał zabić nią Artura. Znalazł jedną, ale Leon powiedział mu, że z tej nie zabije nawet muchy. Następnie dał Merlinowi kuszę wyciętą z 50 letniego jesionu. Emrys oddał z niej strzał, który rozwalił stojącą tam beczkę. Kiedy Merlin powiedział Leonowi, że chce nią zabić Artura, ten odebrał to jako żart. Następnie Merlin przyszykował pułapkę na Artura w jego szafie z ubraniami. Jednak gdy Artur otworzył szafę pułapka się nie uruchomiła.
Kusza

Elyan próbuje zabić Artura.

W odcinku Zwiastun nowych czasów Elyan będący pod wpływem ducha chłopca druida chciał zabić Artura z kuszy.

W odcinku Serce łowcy Artur, Mithian i rycerze używali kuszy podczas polowania. Wówczas to Mithian trafiła w Ginewrę przemienioną w łanię.

W odcinku Miecz w kamieniu: część pierwsza podczas drugiego panowania Morgany Merlin i Artur strzelali z kusz do ludzi Agravaine'a.

W odcinku Inne zmartwienia Gwaine strzelając bełtami z kuszy zabił kilku żołnierzy Odina i tym samym uwolnił rycerzy Camelotu z niewoli.

W odcinku Pusta królowa człowiek Sarruma chciał zabić Artura z kuszy, ale dzięki szybkiej interwencji Merlina trafił on w samego Sarruma, tym samym go zabijając. Natomiast kusznik też zmarł.